tisdag 1 juni 2010

seventies


På torsdag är det 70-talsfest med jobbet och jag har upptäckt att jag verkligen gillar att klä ut mig, det där att hitta rätt kläder, rätt smink, rätt tillbehör är så himla kul! Speciellt när man ska jobba med det man har - att gå och köpa allt nytt blir möjligtvis helrätt men också heltrist.

Nu har jag hittat lite kläder som Simon köpte till senaste 70-talsfesten, lite egna kläder, accessoarer och skor(!) från Dollar och sen har jag lite roliga idéer om mat och dryck som ska med. Jag tror inte jag vinner bästa utklädnad direkt men det är roligt att försöka hitta så många grejer som möjligt som bidrar till helhetsbilden.

Jag kan avslöja att det inte blir disco utan det blir hippie... :) Annars är afrokrull, glittrig högkragad overall, platåskor, glittrig ögonskugga med lösögonfransar och en hip discodans riktigt häftigt men eftersom jag saknade typ allt utom platåskor så gick den bort den här gången.

Blir nog några bilder här så småningom... Nu håller vi tummarna för bra väder!

2 kommentarer:

elin sa...

ja, vill se bilder!! roligt med kalas!

camilla sa...

Ja, det var roligt förutom att man höll på att blåsa bort! Var är sommaren?!