fredag 3 september 2010

aktiva veckan

Lånad bild från ekotomat.se, inte från studibesöket!

I onsdags var jag och Arvid på studiebesök på Öhn för att studera ekologisk odling på friland och i växthus, samt lära oss hur man mjölksyrar grönsaker. Jag var rätt förvånad över att Arvid, snart tre år, tyckte att det var jättekul och vägrade åka hem innan det var slut. Hur kul kan det vara som liten att stå och lyssna i något som måste verka som en evighet för honom? Jag var alldeles paff men också glad för det gjorde ju att jag inte missade något!

När jag kom hem hittade jag ekologiska morötter (Ede-morötter) i kylen så nu finns det en burk morötter på syrning uppe på spisfläkten! :)

I torsdags red jag lektion igen. Var lite väl stel i höft-bäcken-korsrygg så jag kände att jag inte riktigt kunde slappna av och släppa ner benen men efter omständigheterna så gick det ju rätt bra. Eller vad sägs om LA:6-snurren i båda galopperna?! :)

Arvid och Simon var samma kväll på skjutbanan och "pangade" som Arvid sa.

Ikväll har vi spelat farmors kams eller åsna med lite goa vänner och sen har jag hängt på FB och spelat alla de där j-la spelen... ;)

2 kommentarer:

Annica sa...

"en älg gör ingen höst"

Men vi såg två, räknas de då??

tack för lånet av goknuln, min mys!!

Camilla sa...

Det kan nog börja bli höst med två älgar, men det är knappt!