tisdag 5 oktober 2010

röda ögon och lilla gubben

Idag ligger Arvid i ena soffan och tittar på Pippi och jag sitter i den andra och försöker jobba lite. Arvids ena öga är inflammerat och han har hostat nästan hela natten... Inte lätt att vara liten och sjuk. :(

På fredag är det begravning och det mesta är fixat, idag även gravstenen. Märkligt göra...

Igår körde jag igång en studiecirkel i mindfulness igen, roligt! Kände själv att jag verkligen behövde det, har blivit lite dåligt med meditationsdisciplinen på sistone. Måndagen bjöd i övrigt på massor av stress och enormt med jobb. Normalt sett så skulle jag då inte ha velat åka iväg och hålla kurs på kvällen OCKSÅ men det är något speciellt med det här - efter ett par timmar på kursen har kroppen varvat ner och hjärnan släppt taget om allt skräp och jag känner mig mer utvilad och tillfreds än efter en natts sömn. Härligt!

Höstruskigt är det också, grått och blåsten gör att alla gula löv numera ligger på backen. Nästan så att man kan känna snön komma... I år är det både gruvsamt och roligt, då både jag och Arvid ska ut och trampa lägdan med varsin skoter vid första pudret... !

Ha det bra i höstrusket!

2 kommentarer:

Linn sa...

hoppas du har det så bra som du bara kan, trots omständigheterna. kram!

camilla sa...

Tack, Linn. :)