fredag 23 november 2007

Mer elände... eller?

Nu fattas bara Dr House.

I måndags konstaterade min ortoped, efter röntgen och MR att det inte finns några mekaniska fel på mina leder (höft och knä).

Fantastiskt! Det bör betyda att jag inte kommer att behöva byta höft och genomgå en massa operationer.

Men vad är det då för fel? Gissningen just nu är att det är någon skum form av reumatism som bara sätter sig på ett par leder och inte liksidigt. Så nu ska jag vidare till reumatologen för utredning.

Under tiden fortsätter knäet att jävlas. I onsdags tömdes jag under narkos (det gjorde så j-la ont redan INNAN tömning den här gången) på 80 ml vätska (rekord) och fick en gipsskena fastlindad på hela baksidan benet för att förhindra att kortisonet som sprutades in försvinner ur leden för tidigt.

Så nu hoppar jag på kryckor men känns ändå lite mer hoppfull. Nu togs mängder med raumatologiska prover och vätska sparades för att kunna ta fler om det behövs. Och snart blir jag nog kallad till reumatologen för undersökning och förhoppningsvis lyckas de hitta vad som är fel.

Oavsett kan det nog bli läge för en operation där de tar bort alla benhinna i knäet för att på så sätt ta bor det som är irriterat. Det kan tydligen ge några besvärsfria år.

Till råga på allt får Simon magsjuka idag. Så nu ligger vi här - en med benet i vädret och en med näsan i Gustavsbergsbussen.. Arvid har inte så roliga föräldrar för tillfället!

7 kommentarer:

Anonym sa...

tant E står till hands om det behövs ;)

Anonym sa...

Tant E står också till hands om det behövs :)

Anonym sa...

:D Oinsatta som läser detta tror nog att tant E är lite schizo... ;)

karin sa...

Stackars dej Camilla !
Ingen tröst i världen finns när det gör för dj-ligt ont. Kanske underlättar det med liten dos av knäppa tanter stundom?
Hoppas de hittar nån medecin som passar, fast först behövs ju en diagnos förstås.
Önskar dej bättring snabbt.
Hälsa Simon så gott.

Anonym sa...

Tack, gulliga Karin!

Simon kräks iaf inte idag, det är ju en bättring... ;) Han hälsar tillbaka!

Anonym sa...

Hej Camilla, jag har hittat in till din blogg och läst om alla dina bekymmer, inte kul men du verkar ha ett schyst närverk omkring dig. Skickar dig MYCKET peppkramar och krya på er tankar.
Kicki T.

Anonym sa...

Tack Kicki!

Som en liten klick extra mos på eländet (jag gillar inte pärmos) så har Arvid nu fått kräksjukan... INTE roligt!