söndag 2 december 2007

Första advent

Jag vet inte hur det gått till men jag har faktiskt hunnit, och orkat, hänga upp julgardiner och sätta fram elljusstakarna i fönstren på nedervåningen. Gardinerna är visserligen bara manglade och inte strukna vilket syns mest på kökspanelgardinerna som ser lite skrövliga och solkiga ut... Men jag insåg igår att det är bra nog att öht få till lite adventsstämning så HUR det ser ut är mindre viktigt. Dessutom är vårt strykjärn säkert en dödsfälla då det har gått i tre delar som hänger ihop lite på trekvart...

Jag funderar på om vi ska köpa en julkalender till Arvid. Men hur stor är vitsen för en 3-månaders? Vi missade redan första avsnittet igår... :/ Å andra sidan gillar han när jag läser, oavsett vad det är, så han kanske gillar att titta lite på TV och sen få dra lite i pappersluckorna?

En annan fråga är vad man köper i julklapp till honom? Antagligen ett gosedjur som låter lite roligt! Roligast är nog antagligen juklappspapper och snören.. ;)

Annars mår vi lite bättre. Ingen kräks och jag går bara med krycka när jag går på promenad utomhus. Just nu sover Arvid samtidigt som vi lyssnar på "Classical Greats" på TV:n. De säger ju att klassisk musik stimulerar hjärnan så det kan ju inte skada, samt att det bidrar lite till en högtidlig julstämning! :)

Må bra alla där ute i världen!

Inga kommentarer: