tisdag 18 mars 2008

Tisdagsridning

Jaha, det där med att börja lugnt höll ju iaf en gång...

Ikväll blev det mellan 1,5 och 2 timmar ridning med en hel del trav i högre tempo och däremellan skritt. Ja, inte var det jag själv som drog upp riktlinjerna men det var så roligt att rida med Märeth och Kamilla att jag bara satt där fåraktigt och sa "bestäm ni, jag bara följer med!" :)

Så nu har jag stretchat, sopat i mig ett par Panodil och ska lägga mig i ett hett bad om en stund. Men det är värt varenda smärta - jag kände att jag levde igen! :)

Noteringar till Mariell:
* Spirre har fortfarande ont i ryggen, men kanske en aning bättre. Jag "intensivbehandlade" genom att lägga på BoT-täcket direkt då jag tog av sadeln och lät det ligga där medan jag stökade med annat och sen linimentade jag och lade tillbaka BoT-täcket plus fleecefilt över natten. Så får han ha BoT-täcket på under täcket i morgon så då borde han få lite mer genomströmning i musklerna.
* Jag har köpt nytt liniment - juverliniment. Ligger i översta lådan.
* Påskpresent till Telluz ligger på vita lådorna!
* Din påskpresent blir att titta på en nöjd Telluz... !
* Jag red ut med Märeth.... (ha, ha, ha, asgarv, *rotfl*) (är inte du dressyrryttare? :)))))

3 kommentarer:

Mariell og Kashmir sa...

Camilla! Ta det lite lugnt bara, så du håller i längden! Det sista punktet fattade jag verkligen inte? Vad handlade det om?? Annars tackar jag för Telluz´ present (vilket påminner mig om att jag ska köpa en födelsedagspresent åt dig!) och Spirres rygg har vårdats och ska fortsatt vårdas, synd bara att det känns som man masserar en betongvägg med konstiga ryckningar...Men jag är inte den som ger upp i första taget! Idag ska vi rida för Elin kl 19 på ridplan iallafall, om du vill komma och kolla!

Mariell og Kashmir sa...

Och hallå, när kommer sadeln egentligen?!=)

Camilla sa...

Ja, när kommer sadeln egentligen...? *suck* Du börjar väl tro att jag luras men den SKULLE komma förra veckan men det är tydligen långt från Tyskland och hit.... :(