fredag 10 juli 2009

första semesterveckan

Det regnar. Vi har semester. Någon som ser mönstret?

Men det gör egentligen inget att det regnar. Vi har travat ved och då är det skönt att det inte är 25 grader varmt och solsken. Jag är lite som Sofie - jag gillar inte värmen och solen så mycket.

Men veckan har bjudit på en del roliga besök och en del annat strul. Pernilla och Ante har varit och hälsat på, likaså Elisabeth som vi inte ser så ofta nu förtiden då hon har köpt hus så det var jättekul att hon tog sig tid att komma förbi i flyttruschen!

Även Jocke Lindengren med familj kom förbi vilket de brukar göra på somrarna men nu är det ett par år sedan sist. Jocke är serietecknare (pappa till Kapten Stofil) och har bland annat gjort den här affischen åt MC-klubben.

I torsdags hade vi tänkt åka på Frösö Zoo men det blev ett helt annat Zoo vi besökte, nämligen Östersunds sjukhus (men där kan man också hitta både den ena och den andra exotiska arten). Jag har haft ont i ena vaden i en vecka och blev uppskickad på HC av reumatologen på torsdag morgon. Väl där och efter lite provtagning misstänkte man att jag hade en blodpropp djupt i vaden. Jag höll på att deppa ihop totalt. Först har jag haft ont i lederna rejält senaste veckorna och oroat mig för den sjukdomen och sen ska jag ha det där också!

Men som tur var så visade ultraljudet inga proppar utan istället mycket fina ådror. Det man dock hittade är att min bakercysta har spruckit och läker blodblandad vätska utöver vadmuskeln på insidan och det gör ont!

Men oavsett bakercystor eller ledvärk så ska jag ikväll sopa i mig en citodon och för första gången på typ två år gå ut på lokal! Jag och några av mina tjejkompisar ska nämligen ut och röja till Sven-Ingvars och Neverstore på Dundermarknaden ikväll! :) Simon är i Järpen hos Eagles så Annica ska vara hos Arvid ikväll.

Inga kommentarer: