måndag 26 april 2010

ibland

Ibland händer det något som gör att allt vänds upp och ner. Mysteriet med livet och döden och hur skört varje liv är, att det hänger på ett andetag.

Allt annat blir trivialt och bagatellartat, plötsligt möter du alla med ett svagt leende, även de som du inte egentligen gillar eller känner speciellt väl. För man inser att livet är kort och att det är läge att ta vara på det som är viktigt här i livet.

Just nu är tanken oklar, känslorna och kroppsförnimmelserna har tagit över och den här dagen är dämpad och dov. Jag känner med familjen, jag känner med vännerna till vilka jag tycker mig höra.

Det blir annorlunda nu, världen ändrar sig lite, som om jordaxeln har skiftat ett hack.

1 kommentar:

Annica sa...

snyft, vad fint du skriver
jag blir alldeles blöt i ögonen, igen...