tisdag 13 april 2010

osannolikt

På senaste tiden har vi tre i familjen börjat synka våra sjukdomstillfällen. Eller ja - jag är ju för det mesta sjuk känns det som men även Simon och Arvid brukar synka in förkylningar, magsjuka och sånt.

Men nu är nog måttet rågat. För jag är FRISKAST i familjen just nu. En mycket ovan och konstig upplevelse.

Simon är helt däckad i ryggskott(?) eller iaf inflammation i ryggen. Orörlig är han utan kryckor att hänga på så han ligger mest i soffan, han till och med sover i den för han kan inte sova i sängen.

Så började Arvid hosta konstigt natten till igår och sent igår kväll fick han sitt livs första kruppanfall(!). Läskigt, men när man vet vad det är, är det ju lättare att hantera.

Så i morse var jag försenad på jobbet eftersom jag var dödligt trött och behövde vara hemma för att laga frukost till grabbarna och se till att allt var okej inför min frånvaro. Det har varit Simons roll vid flertalet tillfällen senaste åren så det känns mycket märkligt.

I morgon måste någon av dem vara frisk. Arvid så han kan åka till dagmamman eller Simon som kan ta hand om Arvid för jag har möten hela dagen. Alternativt får jag klona mig. Det är ju en idé.

Inga kommentarer: