söndag 2 maj 2010

långhelg

Den här helgen har känts extra lång. Möjligtvis för att vi startade den redan mitt idagen i fredags och möjligtvis för att Arvid är sjuk så vi sitter mestadels hemma och tittar på varandra vi tre.

Men vi hade en trevlig valborgskväll! Mycket trevlig. :) Egen majbrasa som grannarna hoppade in och bidrog till, trevligt sällskap, god(?) mat och en sväng på båtklubben och tittade på deras major gigantus brasa som lämnade blårök längs hela Vattudalen även dagen efteråt.

Så vaknade Arvid igår morse med hosta och 40 graders feber... :( Jag fixade lite med finkan, som jag har sålt, men annars var det lugna puckar igår. Simon och jag såg en bra film - Luftbron eller Slaget om Berlin. 3 timmar och 5 minuter lång!!!

Idag har vi haft meksällskap. Det är faktiskt himla roligt att vara några stycken och meka tillsammans med vardera problemfordon. Man hinner en massa och har trevligt samtidigt. Inte dumt! Att lupinrabatten också fick sig en ansning gjorde inte det hela sämre. Men i övrigt är det soffan som gäller för oss alla tre. Arvid är fortsatt sjuk men jag och Simon känner oss halvslöa också. Nåja, det är väl inte för intet som söndagen är vilodag. :)

1 kommentar:

Annica sa...

klart de va go mat!! har inte äte nåt hos dej som jag tycker e äckligt. nästa gång står jag för maten, men du kanske får laga, hihi.

å trevligt sällskap, tack de samma.