måndag 24 maj 2010

ridtur

Sådärja! Då är man tillbaka i sadeln, då - bokstavligt talat! :)

I fredags tog långben och jag och red ut på guldfot och Spirre i den fina kvällssolen. Jag har nog inte riktigt ord för att tala om hur barnsligt roligt och otroligt skönt det var! På samma gång som det av förväntan kändes att det var länge sedan, så var det som om jag ridit varje dag hela vintern. Det sitter verkligen i ryggmärgen, vilket ju känns skönt för man kan ju lätt inbilla sig att allt är bort på sju månader...

Och det bäst av allt är att jag inte hade speciellt mycket träningsvärk heller! Ingen punktsmärta (inga ridsår med andra ord) utan bara lite stum i kroppen dagen efter men det var borta efter ett dygn. UNDERBART!

Jag vet inte när nästa tur blir men jag vet att jag ska sikta på att rida en gång i veckan i sommar! :) Hoppas nu bara att kroppen är med mig och mitt superdumma immunförsvar, för det tog bara till lördag kväll innan jag var förkyld igen, jag hann vara frisk fem dagar den här gången... *suck*

Inga kommentarer: