måndag 8 november 2010

helg

Undra om inte bloggarna håller på att dö ut? Jag bloggar bara hälften så mycket, och jag ser att mina polare inte heller är på hugget.

Nåja, helgen var iaf riktigt rolig. Åkte i fredags upp till Gräsvattenån och nästan det mest fantastiska var ljuset på vägen upp. Det var stålgrått ute och i skymningen med snö på vägen och frost i träden så blev det som att befinna sig på en annan planet. Vackert!

I Gräsvattenån håvades sikar och jag tror jag fick största-bedrifts-priset när jag tog den första samtidigt som jag höll en glatt skrikande Arvid i ena handen. Totalt blev det nio firrar.

Sedan ner till Hillsand där jag och Arvid nöjda kröp i säng och tänkte på de stackarna som skulle frysa och ligga knaggligt i militärtält under natten. Men med lite promille innanför västen gick det säkert bra... ;)

Lördagen bjöd på pumpagubbe, pumpasoppa och en fantastisk trerättersmiddag på berget. Och så syttning av lilla Ella, förstås!

Söndagen bjöd på ännu mer snö på morgonen och Arvid, 3 år, försvann ut med kompisar i flera timmar och vi fick en första försmak på hur det kommer att bli i framtiden. Mamma och pappa övergivna vid köksbordet och han rännandes ute med polarna hela helgen... :) Men vi var väl inte sämre vi utan sparkade igång gammel-Ockelbon och hostade iväg efter Yamahan men då hade grabbarna redan krupit in från kylan hos Hammars.

Mysig helg och äntligen, äntligen snö!

Inga kommentarer: