måndag 22 november 2010

ridblogg?

Undra om jag ska göra om det här till en ren ridblogg? Jag gör det lagom ofta för att inte det ska bli för myckte skrivet och lagom ofta för att det inte ska bli för sällan... :)

I torsdags red jag en för mig ny häst på lektion. Jag var lite skeptisk när jag såg att det stod "Camilla - Blaze" på tavlan då Camilla är jätteliten med svaga, svaga ben och Balze är JÄTTESTOR med stor, stor mage...

Men förutom en lite kraftmätning innan rykt och sadling (som jag vann såklart) så satt jag upp och blev... Överraskad! En riktigt trevlig häst att rida, har svårt att förstå att ingen köpte honom när han var till salu, fast han kanske inte var riktigt lika fin att rida då? Nåja, nu var han enormt mjuk och böjbar för att vara så stor och han var fin i munnen och har naturligt en fin hållning i hals/huvud vilken han visserligen kan luras lite med och maska lite med bakbenen... :)

Vi red övningar från LA:6, öppna-sluta, enkla byten, snurren (förvänd galopp) och lite annat. Skolorna (ffa sluta) var väl inte så mycket att hänga i granen för oss men det övriga helt okej!

Dock ÄR Blaze stor och jag ÄR liten och svag, så visst hade jag h-vetiskt ont i höften både direkt efter och dagen efter men som sjukgymnasterna brukar säga - går det över på ett dygn så är det okej! Och det gjorde det, iaf gick det tillbaka till normalvärk på den tiden.

Så nu blir det mera på torsdag igen och sen ska jag rida westernträning på Spirre för Per Larsson till helgen. Längtar!

Inga kommentarer: