lördag 31 mars 2012

Ketchupeffekten

Arvid, som haft 40 graders feber i flera dygn, är äntligen feberfri, pigg och glad!

Först ingenting, sen ingenting, sen allting. Efter att knappt ha tittat på Spirre så har jag alltså ridit lektion i torsdags, hållit lektion igår och ridit ut idag!

Det har gått riktigt bra också. Visst, det är långt kvar tills att det är normalt, men jag behöver iaf inte svimma av smärta när jag sitter upp.

Igår blev det rida-utan-träns-lektion för E på Spirre. Riktigt roligt att visa en ny värld för någon och när hon kunde stanna Spirre för bara sitsen, rida serpentiner runt koner utan att fuska med halsremmen så var det riktigt kul att se. Från att knappt våga släppa tyglarna till att rida helt utan tog inte lång tid.

Idag red jag ut med I-L och Zixten. Det var urlänge sen som jag red ut på Spirre och han var förväntansfull direkt. Det blev en lite galopp i uppförsbacke och Spirre laddade som en galning och undrade förstås varför jag inte släppte honom - Zixten vann ju! :)

Skönt att både naturen och en själv börjar tina fram nu, även om det idag var minusgrader igen.