torsdag 16 augusti 2007

Kattliv


Lizzy har varit ute och jagat hela natten.

Nu ligger hon här på soffan bredvid mig när jag jobbar lite och hon är verkligen medvetslös.

Ibland drömmer hon. Just nu ligger hon i en mycket konstig ställning; på sidan med huvudet uppvridet så man ser hörntänderna men med en tass tvärs över mun och nos.

Då och då rycker det i tassarna och hon smackar med munnen och det rycker i morrhår och kinder. Äter hon möjligen en råtta i sömnen?

Gulligt är det iaf och mycket rogivande att titta på!

Men man får vara försiktig när man tar i henne i det tillståndet. En gång gjorde jag det - säkert när hon drömde att hon var jagad. Hon flög upp på en millisekund, fräste och bet sig fast i min tumme. När hon slog upp ögonen och mötte mina förvånade så släppte hon, tittade sig omkring, ramlade ner på min bröstkorg igen och somnade in djupt. Lämnandes en mycket förvånad och överraskad matte att fundera på vad som egentligen hände...

Inga kommentarer: