torsdag 29 maj 2008

jobbigt

Min mamma säger att det 2-3 nätter per vecka ringer på hennes dörr allt mellan ett och fem på natten.

Det är förstås väldigt störande och i början så var det väl också skrämmande. Jag gillar inte sånt här - jag vill försöka förstå varför och dessutom göra något åt det.

Det går inte att gå till polisen, hon hinner ju aldrig se vem det är, och vad ska hyresvärden göra?

Det lustiga är att porten är låst och även källardörren så antingen är det någon i trapphuset eller så någon med nyckel.

Jag orkar tyvärr inte vara uppe varje natt annars skulle jag ha "sovit över" hos henne ett tag för att vara vaken just mellan tolv och fem och få se vem det är. Men finns det inget annat man kan göra? Är det någon som har en liten videokamera som man kan sätta fast i tittögat på dörren som kan filma fem timmar i sträck?

Jag förstår henne att det här är extremt störande och oroande, förstås. Någon som har tips?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Christer kan fixa detta. Vi tar det på telefon. /Gunilla

Camilla sa...

Åh, fint! Vi hörs!