söndag 25 maj 2008

årets första...

..båttur tog vi igår, lördag. Det är dessutom Arvids första någonsin och han bar dagen till ära sin nya flytväst. Det var trångt med alla kläder som jag satt på innanför så när vi satte oss i båten skrek han, så tystnade han av att han såg något spännande, så skrek han, så tystnade han igen och så höll han på tills att Simon startade motorn. Då blev det permanent tyst.

Sen satt han helt stilla, helt tyst och tog noggrant och koncenterat in allt. Han kostade på sig ett snett leende då jag lutade mig fram och undrade om det gick bra. Sen började han snacka. Och snackade och snackade. När vi sen svängde för att köra runt Öhn så satte jag honom vänd framåt och efter ca en minut blev han helt tyst och helt stilla. Jag lutade mig fram och kollade och mycket riktigt hade han somnat!

Arvid sov sen större delen av båtturen tills vi väckte honom söder om Landön för lite fika. Jag tror att han gillade båtturen eller vad tror du?


3 kommentarer:

Anonym sa...

GULLUNGE!!!!!

Anonym sa...

vad skådar mitt norra öga!! Gullungen har fått risgryn fulla munnen!

Camilla sa...

Ja-a, han har fått hela fyra tänder och bits riktigt bra!