fredag 13 februari 2009

kallt, kallare, varmast?

Jag har TRAVAT!

Två gånger till och med, fast en gång travade jag två gånger.... ;)

Både i tisdags och torsdags har jag travat på Spirre och han känns inte halt utan känns jättefin! Svullnaden är inte borta, men den är mindre och hela benet är kallare och torrare.

Och apropå kallt - jag tror jag har vant mig vid kylan nu. Om vi backade några veckor så skulle jag nog tveka att fara ut och rida i -18 grader men nu tänker jag inte ens på hur kallt det verkligen är. På med BoT-långkalsonger, undertröja, fleecetröja, tjocktröja, täckjacka, skinnbyxor, termoridbyxor, sockar, tjocksockar och vinterkängorna, mammas stickade vantar och hjälm med öronlappar. Sen är det bara att rida! :)

Har börjat dressyra lite, jobbar honom i skolorna i skritt, samt böjd rakt fram, lite voltarbete om jag hittar lämplig plats och då blir det skolor, plus vändningar på bakdelen/spinn, samt form och avslappning i de korta travpassen. Känns fin! Får jobba mycket med min hand, blir lätt snabb och hård när han går emot men det är mest för att jag reagerar instinktivt. Nu försöker jag istället tänka efter före och då går det bättre.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ni är duktiga! Spirre kan nog inte vänta tills han är återställd och får jobba på som den "maskin" han är:P

Det är ju alldeles för kallt. Jag ville gråta idag när jag såg -10 i morse...

Jag saknar er. Ni kommer väl hit till sommarn, va?! va? va? va?:)

Anonym sa...

-10... Det är ju rena sommarvärmen! ;)

Här kommer jag inte ihåg när det var varmare än -15... ;)

Jag hoppas att vi kan åka till sommaren, men vi får se. :)