söndag 15 februari 2009

varmare - kallare!

Vilken härlig vårvinterhelg! Igår var jag och Arvid ute med skotern i tre timmar i solskenet och tittade på lite veternaskotrar samt surrade med folk (och åkte Bob!)

Sen for vi till Hillsand och sov över där då Simon varit där på dan och lekt i djupsnön.

Så jag såg fram emot att äntligen få rida i lite skönare väder ikväll men icke! -18 när jag red ut och varför rider jag då till jordens kallhål Ulriksfors?? Måste ha varit -25 där, det brände på kinderna iaf.

Men otroligt klart väder med massor av stjärnor på himlen och jag såg ett magnifikt stjärnfall! (ja, jag vet att man inte ska tala om utan önska sig istället men jag är inte speciellt skrockfull mer fascinerad av fysiken i naturen).

Men jag undrar - var är alla norrsken?

1 kommentar:

Anonym sa...

jamen jag håller med, vart är norrskenet?!