tisdag 8 september 2009

resumé

Egentligen har det hänt jättemycket senaste veckan men jag är för trött för att orka skriva några mängder med inlägg samt att jag har varit för dålig på att fota.

Det bästa som hänt är att Arvid fyllt 2 år i lördags. Han firades av över 40(!) personer så det var både oväntat, kul och rätt så stökigt.. Hoppas att alla hade roligt ändå, trots trängsel och surr. Nästa år får vi skilja på släkten och vännerna, tror jag.... :) Jag har inga bilder, tyvärr - jag hade inte riktigt tid med det men jag tror att Anca har fotat en del så jag hoppas på bilder från henne.

Sen hände något mycket tragiskt natten till fredagen. Lina finns inte med oss längre eftersom hon av någon outgrundlig anledning förirrat sig ner till E45:an och blev troligen överkörd av en lastbil på natten. Simon såg hennes kroppp nämligen på morgon när han for på jobbet. Urjobbigt - vi har ingen tur med våra katthonor och jag ifrågasätter starkt min inställning till utekatter, men samtidigt vill jag inte ha innekatter, då jag inte tycker att det är något liv för dem heller. Det är jaktdjur, de är nattdjur och det finns instinktivt hos dem och är inget som man kan träna bort på en kattlivslängd är min starka åsikt. Däremot har vi alltid våra kastererade och chipmärkta för att minimera problem med grannarna och för att få dem mer hemtam. Dessutom försöker vi träna dem att bilar är farliga. Det sista fungerade uppenbarligen inte med Lina fast att hon tidigare inte vågat sig ner ens i närheten av storvägen.

Stutz lever dock i största välmåga och är mycket mera hemkär än vad Lina var. Dock verkar han lite deppig över att inte ha sin lekkamrat längre men just nu VILL jag inte ha någon mer katt. Inte om det ska göra så här ont att mista dem.

Sen har jag också blivit sämre igen så jag är nu halvtidssjukskriven ett tag framöver. Har inte fått nya medicinen än så jag hoppas det blir en annan ordning när den kommer.

1 kommentar:

Henrik O A Barkman sa...

Du har mina sympatier. Det är aldrig lätt att förlora en familjemedlem.