onsdag 2 september 2009

BSD - botad?

Ni som följt bloggen vet att jag har BSD - dvs Bad Shopper Desease ergo jag är värdelös på att shoppa kläder och annat. Hästgrejer är jag rätt duktig på men grejer åt mig själv? Nehe!

Men jag kan vara botad. Iaf har jag ett tag varit rätt chockad över min dag i Östersund för två veckor sedan. Jag kom hem därifrån 3 600 kr fattigare!!! Då gick visserligen 1 600 till saker som vi inte kan kalla shopping utan direkt nödvändigheter...

Det värsta var att jag (JAG!) köpte smink för 870 kr... Jag tror jag till och med slog Sofies senaste inköp i den vägen... Åas fick jag nio produkter för det, det fanns märken där en ögonskugga kostade 435 kr så det kunde ju klart ha varit värre.

Trots en viss ångest så kastade jag mig glatt in på klädaffärerna där kläder till mig gick loss på 6-700 kr. Sen blev det ett roligt besök på Barnens Hus och födelsedagspresenter till Arvid för resten av summan.

Behöver jag säga att det var länge sedan jag köpte något åt mig själv?

Det var en skräckblandad förtjusning över det hela men jag tror att det dröjer bra länge innan nästa shoppingtur i den där vägen. Nä, nu ska här sparas till en ny säng och renovering av sovrummet - för sånt köper jag glatt utan ångest! :)

2 kommentarer:

elin sa...

oooohhhh, smink, vad är det? Bra att du lyxar lite!:D

Märeth sa...

Nja botad kan du väl inte räknas som än även om man kan ana början till ett tillfrisknande från den vanliga men ack så svåra folksjukdommen BDS.
Såvida du inte slog i huvudet innan och handlandet var ett utslag av tillfällig sinnesförvirring?