onsdag 6 januari 2010

2010

Så var det ett nytt år!

En sköterska på HC i Strömsund tycker att det var bra att det är 10 nu eftersom när man av gammal vana fortfarande vill skriva 09 så kan man hejda sig efter nollan och klämma in en 1:a istället... Bra, eller hur? :)

Vi firade in det nya året i Hillsand då Arvids koppor äntligen fått sårskorpor som börjat falla av. Det blev tre rätt kalla dagar där men med lite skoteråkning och roliga middagar. Tack till Hammars och Kärnlunds som bjöd hem oss!

Inga nyårslöften blev det, det är ju liksom ingen idé. Fast jag har ett litet löfte till mig själv och det är att bli en bättre vän mot mig själv genom att fördjupa mig mer i mindfulness. Jag tar första steget dit genom att leda en studicirkel i ämnet hos Vuxenskolan med start i februari. Vill du vara med så anmäl till Vuxenskolan.

Bästa nyårslöftet hörde jag annars i lördags - en man som lovat sig själv varje år i tjugo år att inte börja röka... Lätt att hålla! :)

Arvids farmor är på plats till vår stora glädje och Arvids ohejdade lycka - äntligen någon som busar jämt, bjuder på godis i stora lass och som man kan gosa med på morgonen i sängen. :)

Inga kommentarer: