onsdag 18 augusti 2010

howdy!

Britt-Ingers hjälpreda på Sannaflokälen för ett par år sedan

Jag måste ju också berätta att jag har börjat rida regelbundet igen på min älskade häst. Faktiskt så red jag också ett pass på westernclinic för Per Larsson förra helgen och det var riktigt, riktigt roligt. Speciellt när Per efteråt sa att jag har en fantastiskt fin häst! Det visste jag ju redan, förstås, men den bedömningen är ju synnerligen partisk... :)

Spirre har blivit riden av Märeth hela sommaren förutom när jag suttit upp ca en gång i veckan. Märeth har jobbat intensivt med 5 easy pieces (Les Vogt's utbildningsssystem) så Spirre har blivit mjuk och fin och eftergiven.

Så Per kollade mest av vad jag kunde av systemet (jag har ju med Märeths hjälp fuskat lite i ämnet) och sen fick jag rida massor av spinns och även några finfina galoppombyten. Jag var inte så trött i kroppen efteråt men hjärnan fick sig ett rejält pass, jag kände mig alldeles tom och förvirrad samtidigt.. :)

Nästa gång blir i oktober och då ska jag rida två pass. Om jag ökar försiktigt med ett pass i taget så rider jag ju snart en hel helg. Vem vet, om allt går som det ska kanske det blir en mild tävlingssäsong för oss nästa år?

Märeth och Spirre tävlade också dressyr i helgen som var och kom på en fjärdeplats i LB:2 och debuterade LA:3 med 50 % så det får man vara nöjd med! :)

7 kommentarer:

Malin sa...

Å vad jag saknar Spirre! om du har lite foton eller något så får du gärna mejla över några om du vill =)

Angående inlägget om Sverigedemokraterna: Som jag skrev så är jag inte särskilt påläst och ska göra en riktig efterforskning innan jag kan säga vad jag tycker om dem.

Sen måste jag säga att jag blivit mer påverkad av det här sen jag flyttade till Göteborg. Sambon jobbar på butik i Bergsjön, och det är väldigt stökigt där. Men jag ska se den där dokumentären du skrev om, kanske får lite andra tankar då!

Maliin sa...

Nu har jag sett dokumentären! men jag måste säga att det är lite för mycket propaganda emot för att jag ska kunna bilda mig en "rättvis" uppfattning om du förstår vad jag menar?

camilla sa...

Åhå? Jag tyckte att det var ovanligt lite propaganda emot, de flesta vill ju inte ens ta i dem med tång...?

Malin sa...

Jag hoppades att den skulle vara lite mera objektiv så man får se två sidor av saken.

camilla sa...

Fast det är ju i princip enbart SD-anhängare som intervjuas i dokumentären så deras åsikter kommer väl fram mer än väl? Det är ju ingen som tycker åt dem i filmen utan det är ju deras egna ord. Och statistiken de visar är ju förhoppningsvis den den är och så objektiv den kan vara.

Fast det kanske är något annat du menar?

Malin sa...

Jag ska skriva om det lite i bloggen. Har kollat upp lite mer och dom har en hel del punkter som jag hatar, men det blir ju som svårt, för det punkter som jag gillar har inga andra partier! och det är mer småpunkter som kanske inte framgår så tydligt. Men efter lite research kan jag ju konstatera att de verkligen har ett jävligt förflutet..

camilla sa...

Jag har inte fått lösen till din blogg än så jag kommer inte in! camilla@hulkki.z.se :)

Kolla på FP - de brukar ha en linje med hårdare krav på invandrare, dvs språkkrav, jobbkrav, mm.

Jag tycker inte att det är fel att ställa krav på invandrare, det tycker inte invandrarna själva heller. Tvärtom så tror jag alla mår bra av att veta att de behövs och att det måste till viss del för att kunna behövas. Däremot är jag tveksam till att generalisera och dra alla invandrare/flyktingar över en kam och jag tror att mycket av deras politik baserar sig på rädsla och okunskap.