söndag 12 juni 2011

Mer dressyr

Det blir mycket dressyr nu, tycker att det händer saker där och då infinner sig inspirationen lättare också.

Red lektion i tisdags på Spirre och det var dressyr. Jag var rätt illa däran i höfterna men istället för att bli deppig och irriterad för det så accepterade jag det hela och tänkte att det får gå som det går. Det gick rätt dåligt att rida i vänstergaloppen och helst förvända men i övrigt gick det hyfsat. Jag vet ju att det går till sig bara jag får medicin så då kan man ha lite tålamod ett tag.

Spirre hade med sig en del från dressyrträningen dagen innan och så även jag, så han gick hyfsat, iaf i traven.

Ikväll har jag ridit ett sent pass i ridhuset och jobbat mer med det jag red för T. Gick hyfsat, jag har börjat med medicinen igen i torsdags och dessutom gick jag 1, 5 km innan och stretchade så jag hade hyfsad sits. Spirre sökte sig fint framåt/nedåt direkt från början och jag jobbade massor av öppna och lite övergångar. Sedan red jag en del av den förvända delen från LA:3 och red slutligen igenom programmet.

Han blir lite över tygeln på rakt spår men bara jag matar på med drivningen och utnyttjar alla svängar och ser till att rida med handen därframme så går det hyfsat. Bitvis känns han jättefin. Känner nu tydligare och tydligare när jag har rätt stöd i munnen och inte det där lite vaga som lätt försvinner. Kul!

Ser ut som att han börjar få bättre halsöverlinje också så smått och han är mindre öm i nedre halsmusklerna. Eller så är det bara inbillning. :)

Inga kommentarer: