söndag 19 augusti 2012

Slut på hästsemestern

Imorgon tar Spirres semester slut och ikväll skjutsade jag honom tillbaka till ridskolehästarna i deras enorma beteshage med troligen den absolut vackraste utsikten någonsin. :)

Spirre såg ut att bli glad att träffa alla kompisar igen och gjorde bara en kort paus i hälsandet för att säga hej då till mig.

Inte så långt "hej då", redan på torsdag är han min igen och på lördag eller söndag ska vi rida hoppträning för Kia, vilket ska bli superkul!

Nästa tävling är i Bräcke i september och då ska jag rida bara LA:4 har jag bestämt mig för. Vill inte träna in ytterligare ett program så jag skippar msvC:2.

Ska bli skönt att komma tillbaka till vardagen och träna på bestämda dagar. Jag kommer att rida på tisdagar det här året, vilket passar superbra då jag kan få en paus fram till helgerna så jag kanske kan rida både fredagar och söndagar. Höftområdet är som förut, trots kiropraktisk behandling och massage av triggerpunkter varje kväll. Inte så kul, men jag börjar bli van det här nu och det verkar inte förvärras, det håller sig på den här smärtnivån och då kan jag hantera det iaf.

Inga kommentarer: