onsdag 26 augusti 2009

mitt liv som hästlös

  • 07.00 Reveljen går. Jag stapplar ur sängen och byter bajsblöja.
  • 08:00 (önsketänkande, snarare 08:10) På jobbet. Läser mail. Skriver, skriver och skriver och har ingen aning om vad jag egentligen skriver. (Eller jo, det har jag, oftast iaf, men det lät roligare så där).
  • 16:15 (ja, exakt 16:15) hämta Arvid hos dagmamman. Både han och jag jättetrötta. Ser på Mamma Mu och Kråkan medan maten lagar sig själv (ugnar är underskattade).
  • 18:00 Middag tillsammans med Simon som behagat slita sig från jobbet. (Nejdå, han kommer mer än gärna hem, men borde man inte klaga på sin karl?)
  • 20.00 (en utopi, men det händer) G'natt till Arvid som är nybadad och kvällsfikad. "he'då" säger han glatt från huvudkudden och tre sekunder senare sover han. (Ja, faktiskt, DET är ingen överdrift eller önsketänkande, som tur är).
  • 20:00 - 22:00 Småpyssel såsom skurande, tvättande, plockande, sorterande, klyvande av ved, mm, mm. Superkul! (ironi, vilket ni förstås förstod).
  • 22:00 (ha, ha! där lurade jag nästan mig själv! Snarare 23:15...) I säng med någon bok att somna med på bröstkorgen.

    Ibland tänker jag att jag måste åka till stallet för att ta in hästarna. Både skönt och konstigt då jag inser att det måste jag inte alls.

    Skönt faktiskt att ha ett måste mindre och att kunna göra vad som faller en in på kvällarna, även om det just nu blir mycket städande då det behövs och det snart är dags för barnkalas.

5 kommentarer:

mariell sa...

hihi, roligt skrivet:)
du verkar inte ha det alldeles förjävligt dock med härliga Arvid och en karl som du inte kan klaga på;) och skulle spirre-längtan bli för stor, så är det ju inte sååå långt till ridskolan! :)
Tänker på dig, förlåt om min svänska inte går att tyda längre! Jag saknar er!

camilla sa...

Mariell - du skriver fantastiskt bra svenska fortfarande och jag är fortfarande lite lessen över att Spirre inte hamnade hos dig, men efter vägande hit och vägande dit så insåg jag att det är för långt bort ifall min anda faller på.

Linn sa...

haha, sarkasm och ironi är det bästa som finns ibland.

hur går det för spirre på ridskolan då? eller den kanske inte har börjat än? :)

elin sa...

Tack för inbjudan. Jag eller vi kommer på kalas såklart! Hur ser önskelistan ut?

camilla sa...

Linn - det går jättebra för Spirre, han sköter sig och ser ut att ha fått bra kompisar. Jag tror att han blir populär bland eleverna. :)

Elin - egentligen skulle Arvid svara på detta men om jag gissar så är det leksaker, leksaker, leksaker som är topp tre.. ;) Fast han gillar film också, Mamma Mu och Kråkan är som sagt just nu mest populär.