söndag 12 december 2010

fotodump

Jag har tömt kameran i mobilen och hittade några väl valda bilder som illustrerar livet det senaste halvåret.

Här är vi i början av juni och hopp om en vacker båtsommar finns ännu. Tyvärr blev det ont om både vackert väder och båtturer i sommar.

En mysig badpojke på en av de få fina dagarna (men det var ruskigt kallt i vattnet!)

Dunder och Arvid åker lyckligt karusell efter karusell.
Vi hoppar över resten av regnsommaren och kastar oss in sen september och mysigt besök hos farmarna på Öhn där Arvid fick en squash (pottypansquash, tror jag den heter på am'rikanska)
I slutet av september åkte jag med jobbet till Trondheim och besökte förstås Nidarosdomen. Är en alldeles speciell känsla därinne, som gjord för kontemplation och meditation.

Så gjorde min pappa långhelg den 21 september efter lång tids tuff sjukdom. Begravningen blev vacker, antagligen vackrare än han någonsin skulle ha begärt, om han ens brytt sig.

Jag, som Maria Montezami på StRK:s Halloweenshow. Öht har det varit en rolig hästhöst.


Sikhåvning allhelgonahelgen. En magisk upplevelse på många sätt och den här gången fick Arvid dela den med oss. Mycket roligt!
Gissa om jag blev paff och hajade till när Arvid sorterat sina leksaker. Fick en stark Poltergeist-känsla...


I november hittade vi äntligen en superfin säng till Arvid! Den är från slutet av 1800-talet.


Så igår, årets lussebak (som om jag brukar baka lussebullar, ha, ha! :)). Just de här är glutenfria.

Det här skulle man ju kunna tro är en datorgenererad bakgrundsbild från något fint bildprogram men det är faktiskt mitt vänstra pekfinger i genomlysning av mobillampan... Misslyckad bild förstås, men blev ju ganska fränt ändå... :)

1 kommentar:

Susanne sa...

Vilken fin säng! en sådan vill vincent ha med och ingen ikea 100 000 exemplar säng. :)