lördag 11 december 2010

utbrytarkungen

I torsdags hoppade jag Blaze på lektion för första gången. Dagen innan hade han hoppat från stillastående över ett plank på 1,5 ut ur hagen, så han hade inte så många ursäkter att komma med inför lektionen direkt... ;)

10 meter innan första hindret kom jag på att jag inte frågat hur han är att hoppa med... Men det var inga problem, han är sanslöst stark och spänstig för att vara så tung!

Lektionen gick bra, Blaze hoppade allt med spänst och det var bara jag som kände mig lite efter ibland, samt att vi fick fel galopp lite då och då efter hindren och det kändes mest slamsigt. Sen har jag skitsvårt att byta galopp på honom, känner liksom att jag inte har den där stora kroppen hundra med mig... :/

Mitt högerknä gillar inte hoppning så det var vilda protester därifrån men annars kändes det bara bra!

Inga kommentarer: