fredag 25 mars 2011

Spinn och galoppombyte

Söndagsridning med westernutrustning (stång) och kortade av curbstrapen en aning vilket gav en väldigt fin effekt - Spirre var så lättriden hela passet att det var som att sitta i en dröm! Jobbade (faktiskt!) lite LA:4 övningar och tränade på sånt som jag tror vi kommer att ha svårt med (tex få till galopp på rakt spår i inridningen....) och det gick faktiskt riktigt bra.

Sen blev det lite spinnträning och så den bra galoppombytesövningen jag fick av P sist. Den gick så bra i båda byteshållen att jag kom på mig själv med att sitta och småskratta! Och vad gjorde jag då? Jo, jag blev jättegaver och trodde att vi skulle kunna få till två byten på diagonalen och då pajade jag förstås alltihop och fick ägna resten av passet åt att få till ETT bra byte vänster-höger... Att man ALDRIG lär sig! Det är något märkligt med att komma in på diagonalen, det har liksom blivit en hang-up för både mig och Spirre och det behövs enormt fokus för att inte det ska bli pannkaka...

Inga kommentarer: