tisdag 15 mars 2011

Zixten #2

Andra passet på Zixten gick betydligt bättre, iaf i traven. Började passet (när jag var pigg och fräsch) med att jobba ihop honom och sätta min takt och form i honom och då mjuknade han fint och kändes lättare att rida både med drivning och förhållning. Lite mer flyt helt enkelt.

I galoppen är det fortfarande mycket svårt. Jag räcker liksom inte till, jag har för lite tyngd i baken och för korta och svaga ben. Så galoppen blir stor, kantig och inte samlad så som jag skulle vilja ha den. Försöker jag samla så räcker inte benen till och han bryter av istället.

Puh! Känner mig som efter ett rejält träningspass i gymmet eller i motionsspåret. Helt matt i musklerna och tom på energi. Men jag behöver ju inte använd gymkortet, då iaf! :)

2 kommentarer:

mariell sa...

Hei=) Har tenkt veldig mye på deg og Spirre og Elin og alle andre fine fine mennesker fra stallEtt i det siste, så tenkte jeg skulle komme med en kommentar=) Er veldig kjekt å lese at det går så bra med Spirre, og at du kan ri så mye som du gjør. Håper du vil legge ut litt bilder etterhvert! =)=)=)

Camilla sa...

:) Vi tänker på dig också en hel del! Bilder ja - det är inte så lätt att fota när man själv rider men det kommer förhoppningsvis något, jag ska se om jag kan lägga upp lite film här.