måndag 8 december 2008

dumma, dumma, dumma jag

Varför var jag tvungen att rida igår?

Javisst, jag hade visserligen ingen feber igår morse men så dålig som jag varit hela förra veckan så borde jag nog ha tagit en extra vilodag. Och visst, jag mådde visserligen helt okej igår kväll, orkade till och med städa lite.

MEN fy vad jag är dålig idag!! Vaknade tidigt av att jag inte kunde andas. Fullproppad med gulgrönt var/slem och jag stod säkert i fem minuter och kraxade och snöt mig och det bara kom mer och mer och mer... :( Stora, halvtorkade klumpar blandat med segt grönaktigt slem... UÄCK!

Så nu är jag sjukskriven den här veckan ut samt att jag fick penicillin eftersom jag går på immunhämmare.

Arvid är tussig igen också och är hemma med mig idag men för honom gör de inget. Barn ska tydligen vara sjuka hela tiden och INGA som helst föräldraargument biter på sjukvården. Att han är tröttare än normalt fast att det är en och en halv vecka sen han hade feber och att han börjat snora och hosta igen, samt har en vit blåsa på tungan sen flera veckor - allt det är tydligen helt normalt.

Nu ska vi bädda ner oss i soffan och titta på tecknat hela förmiddan.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Om du inte redan visste det så var du ju tvungen att rida igår för att det är så himla roligt och för att det är nyttigt för själen. Dessutom gjorde ni ju fina resultat!!! Lite gröna klumpar är det väl värt?? :)
Skämt å sido, kryp ner i soffan och krya på er.

Camilla sa...

Tack, Elin, jag behövde få det sanktionerat - att det var okej att offra lite av kroppen för att själen ska få lite trevligt! :)

Tack för ikväll också!

Anonym sa...

Usch, verkar gå mycket skit nu! jag har varit lite risig jag också. Hoppas det är bra i övrigt och att Spirre mår bra=) Du får säga till när du åker till Valla nästa gång så kanske ni kan hälsa på! var längesen vi sågs nu, har hänt så mycket sen sist:)