torsdag 19 maj 2011

Posey

Jag har ridit ett antal pass på Posey som jag har haft den här omgången. Första dressyrpasset slutade med kramp i axlar och nacke men nästa pass gick bättre, då var det markarbete. Förra gången var jag sjuk och ikväll var det hoppning.

LÄRDOM: Ska du hoppa så visa även hästen det genom att hålla om med benen!

Alltså det gjorde inte jag eftersom jag var lite off ikväll då jag har haft ett par luftvägsinfektioner på raken med två kurer antibiotika efter varandra och ingen ledmedicin och då har höger knä bestämt sig för att påminna om att det är helt felande så det börjar se ut i storlek som en honungsmelon. Det gjorde att jag liksom inte satte dit järnbenen och redan vid andra hindret så gjorde Posey sitt signum - alltså gjorde en arabian teleport till höger. Själv satt jag kvar till vänster - i luften.

Landade förstås på min felande vänsterhöft, på baksidan. Kändes inte så värst förutom att jag blev arg (och lite rädd vilket jag alltid blir nu när jag slår mig) så jag hoppade upp igen och red klart lektionen. Vet inte om det var fallet eller det faktum att jag vid hoppning av trekombinationen tappade stigbyglarna under ett kaninsprång över oxern, hoppade andra hindret utan stigbyglar och bröt ut och hamnade lite på snedden vid det tredje. Kanske att jag klämde fast mig lite väl med höften då för sen började det att värka.

Hoppade banan och det gick riktigt bra med tanke på förutsättningarna och sen travade jag av och satt av. Gjorde klart med hästen och kände att det inte kändes riktigt bra och åkte sen hem. Nu, med 1,5 Citodon i magen och Voltaren gel runt hela höften, så värker det riktigt ordentligt och jag kan varken utåt- eller inåtrotera det minsta för då känns det som att någon slår av höftleden inuti benet. Inga muskelskador vad jag kan känna utan det lär vara mina ligament som fått sig en rejäl sträckning.

Så soffan är det som gäller resten av kvällen och för första gången på mycket länge åker kryckorna fram. Jag har den här veckan verkligen blivit påmind om den där elaka skitstöveln som bor i min kropp... :/

Inga kommentarer: