lördag 28 maj 2011

Blähä!

Ja, inte blev det någon dressyrtävling för oss i helgen... #¤%¤%#%"%#%-j-la skitsjukdom som styr min kropp! Har en luftvägsinfektion igen och går på antibiotika för tredje gången på lika många veckor, det är klart rekord. Mellan de två första gick det inte ens en dag och nu gick det 6 dagar mellan nr 2 och 3....

Så jag insåg när jag vaknade halv fem i morse och inte kunde sova mer pga dunkande huvud, hosta och värk i hela kroppen inklusive halsen att det är inte klokt att ens tänka på att åka. Det bästa jag kan göra för kroppen nu är att VILA. Så jag klev upp och skickade avanmälningsmailet 05:20 i morse....

Men fy vad tråkigt det är! Jag hade sett fram emot det här, men den senaste veckan, efter att jag ramlade av på hoppningen så har det varit lite motigt i ena höften och då jag då också blev sjuk så var det liksom droppen.

Har ridit tre pass på Spirre senaste veckan och det har känts sådär. Han tappar takten i galoppen då jag samlar honom eller det blir lite svårt (förvänd på liten båge) och det lär väl till stor del bero på att min vänster höft inte kommer ner i sadeln ordentligt. Sen har han spjärnat emot väl mycket i nacken, särskilt på raka spår och det lär väl sitta i att min hand bli för dragande och stum när jag inte har balansen i bäckenet... Men för övrigt så har han känts stabil och gör ju allt. Skrittdelen med bakdelsvändningarna kändes jättebra och även skänkelvikningarna.

Nåja, det är bara att ta nya tag. Det är en tävling hos Jemtryttarna den 19 juni och där går det en LA:3, kanske vi ska sikta på den istället. Anmälan om en vecka så jag hinner se om det går åt rätt håll med kroppen.

Inga kommentarer: