torsdag 16 oktober 2008

pseudoplugg

Den här veckan skulle bli så bra. Jag skulle lämna Arvid på morgonen, få tid till både plugg och vila bort förkylningen som jag fick i helgen på förmiddagarna, och ägna rolig tid åt Arvid på eftermiddagarna.

Så blev det inte kan jag ju säga.

Arvid har varit jätteförkyld ända sedan i lördags och blir hemma hela veckan. Febern släppte igår och normalt sett skulle han då kunna gå till dagmamman idag. Men då fick både han och jag en släng av magsjuka igår. Jag blev jätteyr mitt på dan och fick sitta på toaletten på kvällen. Arvid var gnällig hela dagen, åt dåligt men kräktes ändå ett jättelass sen eftermiddag.

Idag är jag matt men Arvid är rätt så pigg men det är karens 48 timmar efter tillfrisknande så han får lova att vara hemma hela veckan. Själv ska jag till läkaren i morgon förmiddag och åka till Sthlm i morgon kväll.

Så hur mycket pluggat har det blivit, tror ni? Blä... Det som är bra är att Arvid är supersnäll och har lätt för att roa sig själv, iaf kortare stunder så någon kvart här och där har jag fått sitta. Måndag och tisdagkväll satt jag även efter Arvid hade lagt sig men sen har jag varit för dålig själv.

Nåja, som min kollega sa - man får säkert skriva omtenta! :)

Inga kommentarer: