fredag 3 oktober 2008

skit

Det känns verkligen skit inför söndagens tävling.

ALLT är skit. Ja, allt som har med ridning att göra iaf.

Jag har suttit på Spirre en (1!) gång sedan tävlingen i lördags och det var igår kväll. Det gick skit. Det blåste och regnade och var mörkt så Spirre var betydligt mer uppmärksam på alla träd och buskar som försökte äta upp honom genom att sträcka sig mot honom över staketet på ridplanen...

Jag förstod att han skulle ha svårt att slappna av under de förutsättningarna och hade ett långt samtal med mig själv på väg till ridplanen att jag inte skulle bli arg på honom om det blev så utan bara fokusera på att få honom att slappna av.

Jag blev arg.

Skit.

Men till mitt försvar så var jag trött och hade ont och tyckte inte alls att Spirre lyssnade för fem öre då han vägrade att ta vare sig förhållning eller framåtdrivande för att buskarna var så läskiga.... Jag tog lite för hårt i honom och drev lite för hårt och sen var han förstås tokspänd så jag fick ägna massor av tid åt att skälla på mig själv och lugna honom.

Nåja, allt gick väl inte åt skogen men det jag minns är bara hur han springer ifrån mig och har huvudet i vädret mestadelen av tiden samt kan plötsligt inte stå stilla i halterna (eftersom han var tvungen att vända rumpan mot vinden....)

Och sen har jag så f-bannat ont. Höften värker konstant, knäet är stelt som skit och ser ut som om det har svällt lite och som grädde på moset börjar min högra armbåge att göra ont. Skitväder! Det är det som gör det - det plus influensa... :(

Spirre är så här nära *måttar med tumme och pekfinger* att säljas till någon som tar bättre vara på honom... :(

Med tanke på ovanstående känns det verkligen väl motiverat att åka bil i 7 timmar för att rida i 5 minuter... Blä!

1 kommentar:

Elisabeth sa...

Aha, du har en skitdag, men som sagt, i morgon är en ny dag som bara kan bli bättre =)