onsdag 2 december 2009

julkort


Hur gör ni med julkorten? Skickar ni till alla ni känner eller skickar ni bara till dem som bor långt borta och som ni sällan hör av? Eller ni kanske inte skickar några alls eller bara via e-post?
Vi har börjat göra det sista de senaste åren, vi har så mycket vänner vilket är underbart men för att begränsa oss en aning så skickar vi i regel inga till dem som vi träffar ofta och som bor i närheten. Känns lite mer från hjärtat att skicka till de som man inte kommer att träffa dagarna innan Jul och kan önska God Jul till öga mot öga, vilket man kan göra med de som bor här. Annars blir det som att man gör det bara för att det ska göras.
Så tänker jag, hur tänker du?

2 kommentarer:

Kamilla sa...

Jag mailar. Har inte skickat fysiska flyttkort sedan jag flyttade hemifrån. Får skylla på taskig barndom då jag "som skrev så fint" fick skriva allihopa.. Så aldrig mer ett fysiskt julkort! De få som fortfarande skickar fysiska julkort ringer jag upp och tackar och önskar god jul över telefon, så får man en pratstund med dessa oxå. Känns som att dessa är sådana personer man inte hör av i vanliga fall, och då kan man åtminstone kosta på sig det tycker jag.
Iår vet jag dock inte om det blir någon ändrig på detta tankesätt med tanke på mitt intåg i facebook, som gör hälsningar mycket snabbare, men samtidigt lite mer opersonliga.. Får utvärdera efteråt;)

Malinh sa...

Hej!! Hur mår ni? Hoppas allt är bra.. Isak växer så det knakar, han tar sig fram på egen hand nu. Hur gammal är Arvid nu? :) längesen vi sågs! Kram Malin h