torsdag 17 december 2009

ugh rugg!

-23 grader.

Nu ska vi se - det var bara förra veckan vi hade plusgrader, eller hur? Nu ser det ut att hålla sig kallare än -10 över hela julhelgen.

Chockad är vad man blir. Men samtidigt är det skönt med kylan. Allt lugnar ner sig, vädret blir klart och himlen färgas fint gulblårosa av den så lågt stående solen.

Jag är förkyld vilket gör att jag fryser dubbelt och när jag kom hem från jobbet för mindre än en timme sedan så var det 14,8 grader varmt (kallt!) i huset. Har satt igång tre eldstäder och nu, en halvtimme efter jag börjat elda är det hela 15,0... Seeegt.

Krama någon varm därute i kylan!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag säger bara sjövärme och 22 grader varmt inne.:)

Camilla sa...

Pah! Lite ska man slita för värmen, då uppskattar man den bättre... ;)

Ja, jag är liiiite avundsjuk.