måndag 28 december 2009

mellandagsrea

Idag åkte jag hemifrån för första gången sedan i onsdags, har inte ens startat bilen... Det var lite skönt att få vara för sig själv en stund och vara lite ego. Och vad gjorde jag då? Jo, jag kollade in ev. mellandagsrea här i Ström men den lyste med sin frånvaro... Dock var det lite roligt att shoppa iaf men jag är som sagt ingen shoppare, min BSD slår till då och då, fast idag kan jag inte riktigt skylla på den.

På Helens hade jag nämligen med mig två par jeans, en långärmad bolero, en stickad cardigan och en stickad tröja med mig i provhytten. Lee Marion-jeansen satt som en smäck men var för långa och jag iddes inte köpa ett par jeans för 800 kr och ändå behöva ta fram symaskinen så de fick stanna i affären tillsammans med allt det övriga förutom den fina, sköna, svarta, långärmade boleron från VILA. Klassiskt snygg och mycket skön och passar utmärkt till min "lilla svarta" från Gina Tricot som jag fick i julklapp av Simon. Han kan köpa julklappar han! Förutom den lilla svarta fick jag en lång stickad beige tröja (även den Gina) och en Bruno Banani parfym.

Men åter till mellandagsrean idag. Det blev inte mycket mer, förutom en mängd hälsotillskott på Hälskosten och ett par mössor på Dollar (jag provade en stor mängd mössor på andra affärer och fastnade för en Sätila med supersnyggt mönster men 229 kr för en tunn mössa? Näe...). Det blev också en superbra Proffs hårspray på Dollar samt Nivea dagcreme och Nivea rengöringsmjölk till mitt torra, fnasiga vinteransikte.

Så efter ett par timmar shoppandes på byn så hade jag ett något bättre humör och lite mer energi. :)

Hoppas bara att Arvid blir extremt mycket bättre nu så att vi kan fira nyår som planerat så att jag kan ha min lilla svarta och boleron. :)

Inga kommentarer: