tisdag 30 september 2008

medryttare!

Ikväll har Cissi provridit Spirre och trots att han var sitt piggaste jag (kanske berodde det en del på att det var en ny ryttare) så gillade hon honom! Och vem kan låta bli? ;)

Jag red Aritz (tack Sofie!) och vi red ut en bra stund, säkert närmare 1,5 timme med lite blandat trav och skritt och faktiskt provade vi en galopp i backe också. Allt gick bra när Cissi väl kom på hur han fungerade (att man inte kunde klämma sig fast med benen tex för då går det FORT!). Hon fick rida i westernsadeln då den är skönast och tryggast när man är ovan. Som jag anade så gillade hon den skarpt.

Så nu ska vi prova att hon tar Spirre på måndagar och onsdagar vilket känns otroligt skönt för mig. Det blir uteridning för hela slanten då så då kan jag fokusera på dressyr/western/AR övriga pass. Passar mig utmärkt då det ändå är hårt underlag och mörkt ute. Så om allt fungerar som det ska kommer Spirre att gå 5-6 dagar i veckan varav 2-3 utepass och resten på plan.

Nu har jag bara en fråga - någon som vill stiga upp halv sex på söndag och följa med mig till Timrå som tävlingshästskötare? Inte? Nä, jag tänkte väl det... :)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Trevligt säger mariell med en liten, liten tår i ögonkroken...

Jag kommer och hälsar på Spirre till helgen! Jag kommer till ström på fredag=) Har för mig att det kommer bli mycket, så jag vågar inte planera in för många planer, men en sväng till stallett kan jag inte låta bli!! Jag kan höra av mig, så att vi kan träffas där kanske?=)

Anonym sa...

Jag blev väldigt brydd när jag kom till stallet igårkväll, ska du veta!
Alla hästar inne... INGEN Aritz i boxen... Grimman hänger i kedjorna utanför boxen... HMMMM... *sofie tänker så att det knakar och hinner dessutom tänka att 'fan, nån har TAGIT min häst!!!'*

Men tillslut kom jag ju faktiskt på att du hade nämnt nått om att du ville låna han ;)
Så då kunde jag mocka i lugn och ro :D

Anonym sa...

Mariell - Åh, vad roligt att se dig igen!!! Jag hade det faktiskt på känn - att du skulle komma och ta med dig Kristian! :)

Sofie - åh, jag tror jag dör! :D Gud vad du måste ha blivit brydd! :) Nästan lika brydd som jag över att boxen plötsligt var mockad! :)

Anonym sa...

Camilla, jag följer ju med Maja, men ska försöka hinna med att serva dig och Carro också litegrann...
Inga-Lill

Malin "Ravna" Runsten sa...

Timrå?
När, hur?
*grumsa*

Man kanske borde ta sig till sin svägerska i Tallnäs på söndag?

Camilla sa...

Inga-lill: Åh, vad jättebra! Jag tror inte jag behöver mycket hjälp men att hålla i hästen när jag springer på toa eller så.. :)

Malin - jag var tänkt att höra av mig till dig om att vi kommer ner, men då ser jag ju att du vet det. :) jag startar ca 11 på förmiddagen. Det är på Timrå hästsportstadium i Bergeforsen (Lunde).