torsdag 18 mars 2010

tervelainen soumalainen


Visst ser det vackert ut? Blå himmel och blått hav och en stor vacker kryssare däremellan...
I maj åker vi till Finland hela familjen för att hälsa på mina släktingar. Det blir Arvids första längre resa och jag undrar hur han kommer att gilla både den långa bilåkningen men också båtturen. Vi har bokat hytter fast att vi åker på dagen, så att vi kan dra oss undan och vila en hel del eftersom vi kommer att åka bil på natten och turas om att köra. Det är rätt tråkiga båtturer ändå, jag får hoppas på det där fina vädret så att man kan var uppe på däck och titta på andra båtar, det gillar nog Arvid. :)
Det ska bli otroligt roligt att besöka Finland igen, det är nästan 4 år sedan jag var där sist. Om jag börjar läsa finska nu, undra hur mycket jag hinner lära mig till dess?

Inga kommentarer: