söndag 4 januari 2009

arbeta på egen hand

Jag har skott Spirre ikväll. Det är typ över ett år sedan sist men det gick bra! Trodde jag skulle vara mer osäker och ringrostig men det kändes som vanligt. Dock gjorde jag en klassiker - jag arbetade på egen hand. Skar mig i tummen när jag skulle slipa klingan... Och det strax efter att jag klagat på att den var så slö... :) Jag skodde bara bak, tar fram på tisdagkväll när jag vilat kroppen lite.

Men det är kul att kroppen är så pass bra nu att jag öht tänker på att sko. Synd bara att det beror på kortisontabletter och inte på att jag har blivit bättre. Kan ju inte äta kortison jämt.

Spirres ben ser en aning bättre ut men det går för sakta för att jag ska tro på att det är något lindrigt, tyvärr. Men jag hoppas fortfarande på en blödning. Men enligt mina erfarenheter så borde svullnaden då ge sig på två veckor, det är alltså på onsdag. Vi får se.

Kallt är det idag - i stallet var det 23,5 minusgrader när jag åkte hem nu och utanför Strömvallen var det -28. Brr!

4 kommentarer:

Linn sa...

usch, håller tummarna för att det inte är en gaffelbandsskada han har. :(

känns väldigt skönt att kylan smäller till när jag inte är hemma iaf, här är det plusgrader och sol på dagarna ;)

Anonym sa...

Här var det många inlägg att läsa, kul att du känner dig på topp iaf och kan göra sånt som roar dig!

Märeth sa...

Är det röda ett sent påtänkt försök att julpynta bloggen?
Eller är det voodo för att det ska vara en blödning i senan och inte gaffelband?
Eller är det kärleksröd?
Eller tänkte du jag ska byta färg på min blog, blundar och pekar, aha röd?
Eller kom du på när du skar dig igår att röd är en mycket vacker färg perfekt för min blog?

Camilla sa...

Hi, hi... vilken fantasi! Men om jag måste välja var det medvetna valet nr 4 och det omedvetna kanske nr 2? ;)