tisdag 6 januari 2009

Gaffel...!!

Equiterapeuten gick igenom Spirre idag och han var för ovanlighets skulle superfräsch i hela kroppen förutom vänster bakben. Där konstaterade ET att det ÄR en gaffelbandsskada, jag fick känna skillnaden själv mot det friska benet... *suck* Hur j-la mycket otur kan jag och Spirre ha?

Varför de inte såg skadan på ultraljudet är nog dels för att det var lite väl svullet då och dels att deras utrustning är lite gammal. Ska prova en annan veterinär på privatklinik snarast så får jag en klar diagnos samt en preliminär prognos.

ET gav lite tips på rehab och körde på laser på benet. Oavsett hur svår skadan är så blir det nog minst ett halvår innan jag kan börja rida på något så normalt sett och hur lång tid det tar innan han kan göra några mer samlande dressyrrörelser törs jag inte ens tänka på.

Fy vad jag vill gråta! Och det gjorde jag när jag var för mig själv i stallet i eftermiddag. Stod där på andra sidan boxgallret och lipade som en femåring. Skönt att få ur det, för då kan man gå vidare och se lite mer positivt på det hela. Jag ska inte kasta in handduken än!

6 kommentarer:

Märeth sa...

Nä du är ju inte den som ger upp.
Kram på dig.

Anonym sa...

Tack.

Jag har fått tid hos PH vet nu, den 16 januari kl. 11.00 ska jag vara där. De har den absolut senaste UL-tekniken så det ska bli mycket intressant.

Någon som vill följa med?

Anonym sa...

Hoppas du får en bra prognos!
Det här ska ni fixa!
Inga-Lill

Kamilla sa...

Ja, så ska det låta - Bryt ihop och kom igen enligt Elofssons devis, den lever jag efter;)

Anonym sa...

Tack snälla ni för allt stöd! :)

Anonym sa...

Tack snälla ni för allt stöd! :)