måndag 5 januari 2009

oplanerad dag

Idag har varit en riktig "vi-tar-det-som-det-kommer" - dag. Först hade jag stallet och förutom det vanliga så byggde jag en liten utehage/-box till Spirre som han kan få gå ut i under tiden jag mockar och så. Därifrån kan han hälsa lite mule mot mule med Herkules vilket han verkade tycka om.

Sen for jag hem och somnade på soffan. Är förkyld på ett sådär riktigt bomullsstoppat sätt. Skorrhostar och bihålor och örongångar är helt svullna och gör att jag väser när jag andas samt knappt hör något när folk pratar. Under tiden jag sov skedde en onormal klimatförändring. Från -16 grader på morgonen till typ -2,5 på eftermiddagen... Eller sov jag egentligen flera dagar?

På eftermiddagen stoppade vi ner Arvid i sparklådan, vilket nog är en av hans favoriter nu, jämsides med skotern och pulkan, och tog en sparktur. Efter ett besök på Dollar så hamnade vi hos grannarna, ursprungligen för att bara säga glad trettondagsafton men det slutade med vin, whiskey, god rökt korv och korv och köttbullar till Arvid. Trevligt!

På väg hem sen så stötte vi på ett par kompisar som kom över och surrade en stund. Jag har precis sett en sjuk action - shoot eem up. Helt galen! Stuntscener som jag aldrig sett i en film förut och de tömde nog en hel ammunitionsfabrik innan den var slut.

Oplanerad slappdag, precis vad jag behövde!

I morgon kommer ET och kollar Spirre.

Inga kommentarer: