måndag 12 januari 2009

trött

Jag har varit himla trött ett tag nu. Tycker att allt bara går runt, runt och det finns mycket lite utrymme för att slappa eller att bara göra något oplanerat. Hela helgen gick bort i ett nafs, fattar inte var den tog vägen? Har någon sett den?

Jag gör samma sak varje dag oavsett vardag eller helg. Torkar/mockar skit, tvättar kläder, lagar mat, städar, håller tider, promenerar häst, skjutsar Arvid på spark, etc etc... Det enda som skiljer är att jag på vardagen dessutom sitter framför den här datorn i fyra timmar... Så när min knäppa pappa dessutom tyckte att jag skulle slakta hästen och börjar röra på mig mer så rann bägaren över. F-n vad arg jag blev. Det är mitt nyårslöfte - att sluta svälja ner skit och försöka vara alla till lags.

Igår hade jag dock någon timme med energipåfyllnad. Först tittade jag och Arvid på "tokiga hästar" i ridhuset (= löshoppning). När vi sen kom hem tog vi sparken och for ut på sjön i värsta vårvintervädret. Härligt både med motionen och friska luften!

Arvid är i sig en enorm energikälla samtidigt som han naturligt bättrar på arbetsbördan. Men ibland vill jag bara gömma hela mig i hans nacke och bara blunda och vara. Igår kväll tittade han på mig och sen la han båda sina armar runt min hals och gav mig världens jättekram. DET går utanpå ALLT.

Inga kommentarer: