torsdag 1 januari 2009

För 18:e gången, typ

Den 29:e var jag på traditionsenlig julritt i Alavattnet. Det är typ 18 år sedan jag var med på första och även om jag inte varit med på alla sedan dess så har det blivit en hel drös. Men det här är första gången jag hade kameran med så här kommer lite blandade bilder.

Gården från rakbanehållet.

Staro, hästen jag red. En trevlig 9-årig valack som ska bli ridhäst. Till salu för den intresserade. Lugn och fin mentalitet, väldigt stort steg men i övrigt trevlig.

Alla åtta har samlats och är redo att ge sig ut i -10 grader och solsken.

Värden Madde med veteranen Monica på sjön Gårdsvattnet med byn Alavattnet i bakgrunden.


Vilopaus på vägen mot Järilvattnet.


Tack för ritten!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, camilla! jag tycker att den sista bilden, den med lite av hästens huvud, var skitsnygg!

Anonym sa...

Visst var den? Jag tog den från ryggen med makroinställningen på, trodde inte att det skulle bli så bra! :)