fredag 19 september 2008

elinlektion

Idag har jag och Märeth "gått" lektion för Elin. Ja, vi har alltså inte ridit utan arbetat våra hästar (och varandras!) från marken.

Framåt-nedåt, ställning, böjning, innerfram snett-framåt-utåt förbi ytterfram genom touchering när innerfram lyfter samt förhållning när det sätts ner, böjd på rakt spår, öppna (utan att tvära för mycket!) och touchering av innerbak när ytterfram lättar (på hästen, Karin!) så att vi fick en fin travfattning.

Ni fattar va?

Det gick jättebra och Spirre blev väldigt fin i form och hållning men jag var tom i bollen, inte bara för att jag gått på baklängesvolt i en timme... ;)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men åååå! Jag vill! Och kul att Heidi kommer till er, och redan! Ni får passa på och filma, så kan jag få se!=)

Camilla sa...

Ska försöka låna ut kameran till någon som inte har alzheimers... ;)