torsdag 4 september 2008

marginaler

Jag har inga marginaler just nu. Jag gör precis så mycket som jag bara orkar och då får det inte bli något ytterligare för då håller jag inte ihop.

Simon är på älgjakt hela veckan så jag har Arvid själv samtidigt som jag ska jobba, förbereda för Arvids ettårskalas, "skola in" två kattungar, bita ihop över värken i kroppen (värst i ländryggen nu) och ta hand om Spirre och helst också hinna motionera honom med Arvid sovandes i vagnen....

Då får jag inte bli förkyld.

JAG ÄR FÖRKYLD!

Arvid har varit snorig sen i måndags och i natt hostade han hela natten. Jag kände när jag la mig för att sova igår kväll att det började sticka i halsen. Idag mer än sticker det, det känns som jag har 80:s sandpapper i halsen och jag är varm och har ont i huvudet. (Sofie - du har cybersmittat oss! :))

Nu upptas hela mitt medvetande, den del som blir över efter att Arvid, jobb, Spirre och hus tagit sin del, av önskan att Simon kommer hem någon gång. Jag vet inte när han kommer, jag hoppas att han inte tänker jaga i morgon av alla dagar. När han kommer tänker jag sova. Sen ska jag göra tårta.

Jag är trött.

3 kommentarer:

Anonym sa...

om du vill så kan ja ta spirre nån/nåra dagar nästa vecka? för att underlätta lite? :) kan både rida och mocka, för Emmy vill rida Aritz nån dag, och då tänkte jag ju att jag kan rida spirre, om du vill? :)

säg bara till! :)
och krya på dej från min cybersmitta ;)

Anonym sa...

Skitbasilusker!! Hota r´åm litte så kanske dom hoppar över till nån som e lejsam å behöver dom bättre.

Camilla sa...

Sofie - jättegärna! Ta han vilka dagar du vill men meddela gärna dagen innan så jag vet om jag måste iväg eller inte.

Elin - :D Jag ska leta lite på jobbet - jag borde lätt hitta någon lejsam där... ;)