fredag 19 september 2008

inte alls utmanad

Jag har inte alls blivit utmanad men vill ha något att skriva och därför knyckte jag listan från http://www.havsengel.blogg.se./

5 platser där jag bott:
  1. Legendariska Uvarna i Ulriksfors. Bodde där i 16 år. Nu är de rivna så mitt barndomshem är en gräsplätt...
  2. Amaliagatan, gula trevåningshuset i korsningen. Längst upp med toaletten i trapphuset och ett sovrum med ett så lågt snedtak att man inte kunde sätta sig upp i sängen utan att slå huvudet. Mindre bra när man insåg att man försovit sig och kastade sig upp...
  3. I en liten etta i huset som låg ovanför La Marée. Det kanske är ett dåligt tecken att de hus jag bott i rivs efteråt? Iaf var lägenheten på 31 kvadrat och vi bodde där i fyra år.
  4. Risselåsvägen. Underbart ställe! Ska man bo i lägenhet ska man bo där. Men...
  5. .. vi ville bo i villa så nu bor vi på Näsviken (nosebay, you know) i ett hundra år gammalt hus som inte avslöjar på utsidan sina skatter på insidan.
5 artister som jag har sett:
  1. Eric Gadd, när jag var typ 13??? Men jag gillar hans albumtitel för några år sedan, Gaddamn... :)
  2. Louise Hoffsten - diggar verkligen Louise och var i den här vevan helt besatt av henne. Fick också en autograf och en kram efter att ha väntat vid bakdörren en mindre evighet.
  3. Henrik Schyffert i baren på The Dubliner i Stockholm. Cool kille.
  4. Babben Larsson - ljuvlig människa! Precis lika rolig live som på TV. Eller, stryk det, typ 100 gånger roligare live!
  5. Svullo vid sin dragracingbil på Mantorp i början av 90-talet. Jag tryckte Simon i riktning mot honom och när vi gått förbi och kommit utom hörhåll så väste jag: "Såg du vem det var?!" "Va?", sa Simon som bara tittat på bilen... :/
5 bra matställen:
  1. Corner i Junsele där man kunde få biff skuren ur en kullkastad ko (som Simon raskt döpte om till roadkill), eller cowboy som lukar som en gringo. Suveränt matställe, skitmycket mat och GOTT!
  2. Skitig lunchsylta i Paris som serverade helt underbart god mat. Kommer inte ihåg namnet men däremot kommer jag ihåg det mesta av det andra, fimparna på golvet tex...
  3. Mickey's pizzeria här hemma. Ska man äta pizza ska man äta den här.
  4. Krägga herrgård i Bålsta. Finns inga ord. Jag har till och med njutit av lamm här. Och jag ska snart dit igen... :)
  5. Olas friluftskök, eller vad man ska kalla det. Rid-i-Jorm-Ola som lagar viltskav över öppen eld med pressad potatis och lingonsylt till. Mat smakar aldrig bättre än så här.

5 saker i min/vår bil:

Fem????? Herregud då måste jag filtrera ratet...
  1. Arvids barnstol som är snyggt färgmatchad till min Audi.
  2. Extra stallkläder (vintertid är det mer kläder i bilen än i garderoben)
  3. Gamla kvitton. Det är överallt, jag tror att de försöker fly genom att tränga sig in i alla skrymslen de hittar.
  4. Spirres pass. Så att det aldrig är kvar hemma när jag ska vaccinera eller tävla.
  5. Isskrapa, för att jag bor där jag bor.

1 kommentar:

Elisabeth sa...

ha ha, vad bra. Jag måste härma!!! =)