söndag 31 augusti 2008

en dag att prova nya saker

Idag har jag provat en del nya saker. Ja, inte bara jag.

Det är första dagen jag har ensam vårdnad om Spirre. Känns märkligt då jag det senaste året mest sett mig som en gästryttare. Men idag var också första gången på länge som jag och Märeth red ut tillsammans. Och för henne var det första natten i nya lägenheten, 30 meter från stallet. Jag blev alldeles glad när jag såg henne komma ut på bron och säga "go'morron" när jag kastat ut hö i hagarna. :) Det var också min första stallmorgon på mycket länge. För Sune var det första dagen tillbaka i stalllet och Spirre blev nog väldigt glad att få en kompis igen.

Jag och Arvid har i eftermiddag varit till kvarterets lekpark för första gången och åkt rutschkana tillsammans. Det var kul! Jag har också grävt grävskopa i sandlådan (Arvid förstod inte riktigt att det skulle vara kul, men okej då - mamma ser ju ut att gilla det) och gungat Arvid på en sån där häst på fjäder, om ni förstår vad jag menar.

Och Arvid gjorde sina första försök att seriöst äta själv med gaffel ikväll. Han har länge tagit besticken och stoppat dem i munnen om jag först försett besticket med mat, men nu spetsade han en makaron själv och stoppade i munnen. Glad blev jag, inte så mycket för att matningen snart är över, utan för att han utvecklas och lär sig nya saker.

Och så passade jag på att byta till höstfärger här på bloggen.

En bra dag. :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken rolig dag det lät som!

Camilla sa...

:)

Malin "Ravna" Runsten sa...

Det lät som en toppendag.

Leonard har lite svårt med det där.. han leker lite med skeden ett tag och sedan så släpper han den när han inser att det går fortare att äta med fingrarna.