lördag 30 augusti 2008

rekommendationsbrev till en ängel

Under det senaste året har Mariell Boga tagit hand om min häst, Spirre, då jag själv varit oförmögen på grund av sjukdom. Detta har inneburit att hon tagit hand om min häst helt själv, haft ansvar för mat och mockning, träning och tävling och allt runtomkring.

Mariell är intelligent, samarbetsvillig, ansvarstagande, rolig, trevlig, snäll, duktig, självgående, ambitiös och omtänksam. Och detta är bara en del av allt hon är. Dessutom är hon norska med en ljuvlig dialekt.

Som ryttare har hon en sits att döda för, en enorm ryttarkänsla med en hand som är flexibel och stilla på samma gång. Hon är målmedveten och envis och tränar vidare trots frusna händer och tår och djup björnskräck.

Mariells hästkunskaper är grundliga och hon lär sig hela tiden nya saker med ett öppet sinne och vilja att förstå mer. Detta även när det vi utsatt henne för egentligen är helt obegripligt.

Hon skulle ha fått tagit hand om min häst i evighet om hon själv inte valt att avsluta och åka hem till sitt älskade Norge. Och jag tycker att hon gör rätt - hon har en talang som inte ska kastas bort på ridsportens u-land och jag önskar henne stor framgång och enorm lycka inom vad hon än tar sig för.

Hejdå, kära Mariell - jag har inte ord för hur mycket jag och Spirre kommer att sakna dig!

Kram

Inga kommentarer: